"Együtt könnyebb"- kooperatív munkaformák az oktatásban

Tanulásmódszertan projektnap az MNÁMK-ban

 

Mi a projektnap célja?

Ez a nap nem az egyes tanárokról, a tananyagról és a tantárgyakról, hanem a tanulás módszertanáról szól: a középiskolát kezdő diákjainkat szeretnénk felkészíteni az előttük álló kihívásokra. A tantestület által kidolgozott módszertani tanterv tanulásmódszertant érintő tematikáját dolgozzuk fel hat órában.

Az állomások a következők:

  • füzetvezetés,
  • szótanulás (I-II.),
  • kiemelési technikák,
  • készülés a témazárókra (I-II.).

 

Kooperatív módszerek alkalmazása. A projektnap módszertani célja, hogy az iskolánk által kiválasztott, és a középiskola tantestülete által leggyakrabban használt  kooperatív módszerekkel új tanulóink is megismerkedjenek. Az MNÁMK általános iskolájában a tantestület által választott sorrend alapján évfolyamonként, nyelvi előkészítő osztályainkban pedig a tanulásmódszertan tantárgy keretében vezetjük be ezeket a munkaformákat. A projektnapon a Kugellager (Golyóscsapágy, Kettős körök), Museumsgang (Múzeumi séta), Mind Map, Think-pair-share, Gruppenpuzzle (Szakértői csoport), Partnerpuzzle munkaformákkal fogunk dolgozni.

 

 

Diák tanít diákot. Általános iskolánk és nyelvi előkészítő osztályunk diákjai már nagy gyakorlatot szereztek a kooperatív módszerek használatában, ezért ezen a napon az ő soraikból jelentkező önkéntesek veszik át a tanár szerepét. Mind a hat állomáson egy-egy pedagógus segíti már a felkészülés során, és később a projektnapon is a tanulókat abban, hogy hatékonyan tudják diáktársaikkal megismertetni, gyakorolni ezeket a munkaformákat. Előny lehet az is, hogy kortársaiknak adják át egyéni tanulási módszereiket, az ötletbörze során pedig egymástól is hallhatnak hasznos tippeket.





© Copyright 2015 - MNÁMK