Környezeti, egészségnevelési, és a hagyományápolással összefüggő programjaink

 

„A mi felelősségünk minden tőlünk telhetőt megtenni azért, hogy egy olyan bolygón éljünk, amely nemcsak nekünk, hanem minden földi életnek otthont ad.”

 David Attenborough

Intézményünk egész közössége magáénak érzi David Attenborough feni gondolatát.

Felelősséget érzünk a bennünket körülvevő épített és természeti környezetért, az egészségünk és az emberiség kultúrájának, értékeinek megőrzéséért.

Ezen az oldalon gyűjtjük össze azokat a programjainkat, melyeket ennek szellemében valósítunk meg.

Környezeti, egészségnevelési, és a hagyományápolással összefüggő programjaink

MNÁMK Általános Iskola és Gimnázium 5.8. évfolyam

2024/25. tanév

Az ökoiskolai programok koordinálásában részt vevő pedagógusok:

  • Csipakné Erős Edina, nemzetiségi tanító
  • Szabó Etelka az általános iskola magyaros munkaközösség vezetője, nemzetiségi tanító
  • Weidinger Yvette Dianna testnevelés szakos tanár

A munkát az iskolavezetés részéről támogatja:

  • Szauterné Lévai Klára, az általános iskola igazgatója és
  • Gernerné Kemmer Rosemarie, gimnáziumi vezető az 5-8. évfolyamokon.

Folyamatosan megvalósuló programok:

  • elemgyűjtés szervezése, felelős: Kerek Márton
  • használt étolaj gyűjtés az iskola konyhájánál, felelős: konyha vezetése
  • kampányszerűen műanyag kupak gyűjtés jótékonysági célokra, felelősök alkalomszerűen kijelölve.
  • Évente 2-szer papírgyűjtés (ősz, tavasz), felelősök a DÖK-segítő pedagógusok: Deák Barbara és Puruczki Csilla
  • Madárbarát iskolai programok megvalósítása osztályonként
  • Iskolakert program megvalósítása osztályonként vállalás szerint.
  • Iskolakert szakkör indítása: Weidinger Yvette
  • Dorfprojekt/ Faluprojekt: a résztvevő évfolyamok a tanév során szervezés szerint.

 

Éves programok:

 

Programok

Időpont

2024 – 2025

Témája

Résztvevők

Felelőse/i

Állatvédelmi témahét

szeptember 30.-október 4.

Figyelemfelhívás, aktív programok szervezése

1.-4. évfolyam

osztályfőnökök

Erntedankfest/Terményünnep

október 11.

Hagyományőrző délután

1.-4. évfolyam, óvoda

Brautigamné Fekete Erika

Szauterné Lévai Klára

Szüreti játszóház

október 22.

Az őszi természet, hagyományos őszi munkák megismerése, barkácsolás természetes anyagokból

alsó tagozat

Galántháné Szabó Nóra

Taba-Horváth Enikő 

Virágos Intézmények pályázat

november 5.

A 2024. évi városi projekt értékelése.

Őszi munkák az iskolakertben,

a virágágyásokkal,

ősz dekoráció készítése

1-8 osztályok vállalás szerint

Weidinger Yvette

osztályfőnökök

Márton nap

november 11.

Hagyományőrzés.

Kirakodóvásár: természetes anyagokból készült hagyományos kézműves termékek

óvoda, általános iskola szülők, EGYMI

 Hortiné Nagy Réka

Jaksa Veronika

Mikulás

december 6.

Hagyományőrzés

egész iskola

Deák Barbara

Puruczki Csilla

Sportnap

december 7.

Sportprogramok az alsó tagozaton

1-4. évfolyamok

Hajós Enikő

Szabó Etelka

Nemzetiségi projektnap karácsonyi szokásokkal

december 14.

Hagyományőrzés, népszokások felelevenítése, barkácsolás természetes anyagokból

 

Ginál Ildikó

Cipősdoboz akció

december

Részvétel a Térségi Családsegítő Szolgálat ajándékgyűjtési akciójában. (Régi, de jó állapotú játékok, ruhák, egyéb ajándéktárgyak)

általános iskola

DÖK

Deák Barbara

Puruczki Csilla

A víz világnapja

március 21.

Figyelemfelhívás, aktív programok szervezése

általános iskola

osztályfőnökök

Fenntarthatóság-környezettudatosság témahete

április 7-11.

Részvétel az országos témahét programjában

alsó tagozat

Szabó Etelka

Csordásné Csőszi Melinda

Trachttag- népviseletek napja

április 11.

Hagyományőrzés

egész iskola

Hajós Enikő

Mártonné Tokay Ágnes

Húsvéti játszóház

április 16.

Hagyományőrzés, dekoráció természetes anyagokból, hagyományos tojásfestési módok.

alsó tag

Csipakné Erős Edina

Taba-Horváth Enikő

Energia projekt

április 15-16.

Természettudományos projekt

8. évfolyam

Gernerné Kemmer Rosemarie

Föld napja

április 22

Figyelemfelhívás

egész iskola

Földváriné Berberovics Judit

 

június 19.

Ismerkedés Baja természeti és kulturális értékeivel osztályonként. Egy napos projekt.

alsó tagozat minden osztálya

Taba-Horváth Enikő

Földváriné Berberovics Judit

Egészségnap

június 17.

Egészségnevelési programok

alsó tagozat

Szabó Etelka

Barangolás Baján

június 17.

A város értékeinek megismerése

természeti és épített környezet, kulturális értékek

5-8. évfolyam

Gernerné Kemmer Rosemarie

Sportnap

június 19.

Sportprogramok

5-8. évfolyam

Gernerné Kemmer Rosemarie

Barangolás Baján

június 19.

A város értékeinek megismerése

természeti és épített környezet, kulturális értékek

alsó tagozat

Ginál Ildikó

Táborok szervezése:

-Tábor a dávodi Pipacsos Házban

-„Zöld szemmel sündörgők” környezetvédelmi tábor

-Informatika tábor

-Kutyával asszisztált német nemzetiségi tábor

-Sport – és egészségtábor

-Bronzkori kalandozás a Sváb-sarokban, történelem tábor

-Nemzetiségi tábor a Szelidi tónál

június

július

Bentlakásos tábor vagy

napközis tábor, 5 nap/tábor

Szervezés a tanév folyamán a lehetőségek figyelembevételével,

a jelentkezők függvényében.

1-8. évfolyam

Szauterné Lévai Klára

 

MNÁMK-s óvodások a Türr-kilátónál – Élményekben gazdag nap a Halászati Miniskanzenben

Szép, napsütéses délelőtt fogadta az MNÁMK nagycsoportos óvodásait a Türr István-kilátó szomszédságában található Halászati Miniskanzenben, ahol két óvónő és két tanító néni kíséretében egy igazán különleges programon vehettek részt a gyerekek. A kis csapatot Szőts Mónika, a Bajai Hajómalom Egyesület vezetője fogadta meleg szavakkal

Tovább olvasom »

Húsvéti játszóház

Iskolánkban már hagyomány, hogy a szünetek előtti utolsó napot az ünnepre hangolódással töltjük. Ilyenkor az osztálytanítók játékokkal, érdekes foglalkozásokkal kedveskednek a gyerekeknek. Az idei játszóház is bővelkedett a programokban. A „Deutsche Bühne „jóvoltából a gimnázium aula színházzá változott és remek kis műsorral készült a

Tovább olvasom »

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT 2025.

A Fenntarthatósági Témahét egy évente megrendezett oktatási program, amelyre idén április 7-11. került sor az általános iskolában. A Témahét célja, hogy a gyerekek játékosan megismerkedjenek a környezetvédelemmel, a fenntarthatóság komplexitásának bemutatása, a diákok szemléletformálása egy cselekvő program keretében. A 2025-ös Témahét fókuszában a környezeti,

Tovább olvasom »