Az MNÁMK épületegyüttese fennállása óta folyamatos fejlesztésen, fejlődésen megy
keresztül. Az intézmény kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektet dekoratív, virágos és zöld iskolai környezet, park kialakítására, amely az épületbővítések, játszóterek, emlékhelyek létesítése miatt folyamatosan változik. Az eltelt idő folyamán több növény ‘kinőtte’ a rendelkezésére álló teret, zavaróvá, esetenként veszélyessé vált, ezért el kellett, vagy a jövőben el kell távolítani. Az udvaron sok emlékfa is található, melyek száma a következő években várhatóan növekedni fog.
AZ MNÁMK környezetével kapcsolatban az általános iskolából több nevelési, oktatási célú kezdeményezés, jelzés érkezett az iskolavezetés felé. A pedagógusok iskolakert létrehozását javasolják, és a tanulókat is szeretnék bevonni ennek gondozásába. A közös munka első lépéseként rajzpályázatot hirdettek ‘Együtt a még zöldebb MNÁMK-ért’ címmel, melyre szép számmal érkezett rajz, de készült alkotás ragasztással és egyéb technikával is.
Gernerné Kemmer Rosemarie, az MNÁMK Egységes Iskola felső tagozatának igazgatóhelyettese, a rajzpályázat egyik szervezője elmondta, a zsűri nem volt könnyű helyzetben a pályaművek elbírálásakor. A Nuberné Honti Ivett Egységes Iskola igazgató, Daniel Rades német igazgatóhelyettes, Cerfelj-Jagodic Viola műszaki vezető, Fülöp Szilvia rajztanár, Őry Endre könyvtáros és a DÖK vezetői 4-8. évfolyamon (1 szavazat évfolyamonként) alkotta testület végül a következő kategóriákban hirdetett eredményt:
Alsó tagozat
kategóriák | Tanuló neve |
A legjobb ötlet (Kreativitás) | Kanyó Bence, 3.a |
Legszínesebb alkotás (művészi teljesítmény, színvilág, kivitelezés) | Vásári Linett, 4.b Csuport Csenge, 2.b |
Legkülönlegesebb technika | Németh Gréta, 3.a |
‘Legzöldebb’ elképzelés (fenntarthatóság) | Agárdi Bence, 1.b |
Felső tagozat
kategóriák | alkotás száma |
A legjobb ötlet (Kreativitás) | Sima Panka, Jakab Rebeka 5.b |
Legszínesebb alkotás (művészi teljesítmény, színvilág, kivitelezés) | Rosta Petra, Szőcs Dana 7.b |
Legkülönlegesebb technika | Ikotics Dorka, Szellár Anna 5.b |
‘Legzöldebb’ elképzelés (fenntarthatóság) | Friedrich Bori, Marton Kende 5.b |
„A díjazottaknak szívből gratulálunk, de természetesen köszönet minden alkotásért. Nagy öröm számunkra, hogy diákjaink nem közömbösek az őket körülvevő környezettel szemben. Bízunk benne, hogy a hamarosan elkészülő iskolakert gondozásában is hasonló aktivitással vesznek majd részt!” – mondta Gernerné Kemmer Rosemarie.
A díjakat – cserepes virágokat és okleveleket – Szauter Terézia főigazgató asszony és Peter Stübler német igazgató úr adta át.
A rajzpályázatot nevezhetjük az iskolavezetés által meghirdetett környezetrendezési projekt nulladik elemének is. Az a cél, hogy kertész szakemberek bevonásával közösen alakítsuk ki az iskolaudvar új környezetét. Először tervezzük meg, hova, milyen növényeket szeretnénk, majd miután az új park elkészült, vegyünk részt aktívan annak gondozásában!
Göbl Viktória intézményi koordinátor, a projekt felelőse elmondta, hogy még 2020 végén, a parkosítás tervét készítő cég elkészített egy kérdőívet, melyet az intézmény valamennyi munkatársa megkapott. A visszaérkezett ötletekből kiderült, hogy az MNÁMK-ban mindenki örül ennek a kezdeményezésnek és a kollégák szívesen vesznek majd részt a parkosításban és annak gondozásában is. A munkálatok várhatóan hamarosan elkezdődnek és remélhetőleg néhány hónap múlva már megújult környezet várja az MNÁMK-ba látogatókat.
Fiedler Antal