hu Magyarországi Német Általános Művelődési Központ - Ungarndeutsches Bildungszentrum +36 (06) 79 - 520 930 - OM azonosító: 027939

Három hét Németországban

MNÁMK-UBZ > Gimnázium > Három hét Németországban

Az iskolánkban tavasszal megrendezett ,,Jugend debattiert” német nyelvű vitaverseny második fordulójában elért eredményemért lehetőséget kaptam arra, hogy júniusban három hetet Németországban töltsek. Június 3-án tizenegy hasonló korú diáktársammal és kísérőtanárunkkal tettük meg a hosszú utat Grimmába. A szállásadó családok szívélyesen fogadtak a szász kisváros buszpályaudvarán.

A hétköznapokat a helyi gimnáziumban töltöttük, de nem csak tanulással. Bár néhány tanórán részt kellett vennünk, időnk nagy részét izgalmasabb programok töltötték ki. Az első napok főleg az ismerkedéssel teltek. Körbevezettek minket az iskolában, és a helyi nevezetességeket is megtekintettük. Grimma városának kalandos történelmét érdeklődve hallgattuk. A következő napokra kirándulásokat terveztek a programunk szervezői. Ellátogattunk egy közeli vízimalomhoz és egy apácakolostor romjaihoz is. Három alkalommal Lipcsébe is elutaztunk, ahol az ismertebb látnivalókat, állatkertet, múzeumot is megnézhettük, valamint egy főzőiskola kurzusára is betekinthettünk. A Grimmában töltött két hét végeztével elbúcsúztunk a családoktól, vonatra ültünk, és Bonnba utaztunk. Mondanom sem kell, hogy a nyugati nagyvárosban sem volt időnk unatkozni. A városvezetések alkalmával megismerkedtünk az NSZK egykori fővárosának múltjával és híres történelmi személyeivel is. Kölnbe is tettünk egy rövid kitérőt, hogy megtekintsük a méltán híres, impozáns dómot.

Bár a három hét elsőre soknak tűnhet, az idő gyorsan elrepült. Egyszer csak arra eszméltünk, hogy újra a buszon ülünk, és hazafelé tartunk. Fáradtan, de életre szóló élményekkel és új tapasztalatokkal tértünk haza.