Április 25-től 29-ig intézményünk alsó tagozata csatlakozott az országos Fenntarthatósági Témahéthez. A tanulók kidolgozott tematikus óratervek és mintaprojektek segítségével dolgozták fel az idei év témáit. Minden osztály az érdeklődési körének megfelelőt választott a víz, az egészségvédelem és a felelős fogyasztás közül.
Azok a tanulók, akik a vizet választották, megtudták, hogy lehet-e víz nélkül élni? Megfigyelték a természetes vizeket és az ivóvizeket. Megtudták, hogyan kerül az ivóvíz a poharunkba. Megnézték, hogy a különböző termékeknek, mennyi vízre van szükségük az előállításukhoz. Mennyi vizet használnak, és hogyan tudnak takarékoskodni a vízzel. Online feladatokat oldottak meg, rajzoltak, számoltak.
Azok a tanulók, akik a felelős fogyasztásról tanultak, megismerték az egyszerhasználatos, műanyag eszközök; és az újrafelhasználható, nullahulladékos eszközöket. Megkeresték azokat a fenntarthatóbb szereket, amikkel az egyszer használatosakat tudják helyettesíteni. Fenntarthatóbb tisztálkodási eszközökkel például illó olajokkal és szappannal ismerkedtek meg. Megtanulták a helyes kézmosást.
A Szeresd a virágot projektben részt vevő gyerekek virágot ültettek, kertészkedtek.
Az egészséges táplálkozással foglalkozók vöröskáposztát, lucernát, búzát és brokkolit csíráztattak. Finom magvas kenyeret sütöttek és sárgaborsó pürét készítettek. Ezt az egészséges ínyencséget el is fogyasztották.
Az osztályok témái:
1.a Közös kincsünk a víz. Kik laknak a patakban? Kik laknak a tavakban?
1.b Kik laknak a patakban? Kik laknak a tavakban?
2.a Cseppben a tenger
2.b Felelős fogyasztás
2.c Önmagunk és környezetünk tisztán tartása fenntarthatóbb megoldásokkal. Cseppben a tenger. Szelektív hulladékgyűjtés
3.a Szeresd a virágot. Cseppben a tenger
3.b Közös kincsünk, a víz
4.a Közös kincsünk, a víz.
4.b Önmagunk és környezetünk tisztán tartása fenntarthatóbb megoldásokkal. Cseppben a tenger
4.c Fenntartható, egészséges táplálkozás