hu Magyarországi Német Általános Művelődési Központ - Ungarndeutsches Bildungszentrum +36 (06) 79 - 520 930 - OM azonosító: 027939

Határtalanul 2024

MNÁMK-UBZ > Általános Iskola > Határtalanul 2024

A Határtalanul Program évek óta lehetővé teszi, hogy tanulóink az állam támogatásával osztálykiránduláson vegyenek részt a szomszédos országok magyarlakta területein, így személyes tapasztalatokat szerezzenek a külhoni magyarság életéről, természeti és épített kincseiről. Az MNÁMK 7. osztályos diákjai – a program adta lehetőségeket kihasználva – 2024. június 2-án indultak Erdélybe.

A korai ébresztő ellenére mosolygós és érdeklődő arcok gyülekeztek a konyha mögötti parkolóban. A gyors bepakolás után el is indultunk, és néhány óra kellemes utazás után megérkeztünk első látnivalónkhoz, Déva várához. Felmásztunk a nemrég felújított erődítményhez, melyről csodálatos kilátás nyílt a környékre. A kis túra után mindenkinek jólesett a hazai szendvics. Újabb, immár hosszabb buszozás után, este értünk szállásunkra, Székelyudvarhelyre, a Tranzit Hotelbe. A baráti fogadtatás és a finom vacsora után, senkinek sem kellett altató.

Másnap délelőtt Székelyudvarhely nevezetességeivel ismerkedtünk meg, majd ellátogattunk a Mini Erdély Parkba, ahol a térség jeles épületeit, kastélyait, templomait tekinthettük meg, miniatürizált változatban. Ezután Szováta, majd Korond szerepelt a programban. Előbbi településen megnéztük a híres Medve-tavat, utóbbi híres utcáján pedig ajándékvásárlásra nyílt lehetőség. Sajnos az időjárás nem volt barátunk ezekben az órákban, mert mindkét helyet eső áztatta.

Kedden reggeli után keleti irányba indultunk buszunkkal. Kipróbáltuk a nyári bobpályát Homoródfürdőn, keményen megküzdöttünk a Balu Kalandpark állomásaival Hargitafürdőn, majd a nap zárásaként megtekintettük a Csíksomlyói kegytemplomot. Fel szerettünk volna menni a „nyeregbe” is, de az eső ismét közbeszólt. A hirtelen lezúdult felhőszakadás elvette tőlünk ezt az élményt.

Szerdán Segesváron csodáltuk meg a várnegyedet, majd tartalmas előadást hallgattunk Fehéregyházán, a Petőfi Emlékmúzeumban. Délután még egyet sétáltunk Székelyudvarhelyen, majd következett az esti medveles. Anyamedvéket láthattunk januárban született bocsaikkal. Kiváló program volt ez is!

Csütörtökön reggel indultunk haza. Utunkat az aradi vesztőhelyen szakítottuk meg, ahol leróttuk kegyeletünket a vértanúk emlékművénél. Köszönet a kirándulás szervezéséért Kerek Mártonnak, a lebonyolításért az osztályfőnököknek: Melcher Zsanettnek, Puruczki Csillának és Weidinger Yvette-nek.