Pedagógiai minőségirányítás az MNÁMK-ban
Iskolánk minőségirányítási programja egyrészről a magyar CXC. 2011. oktatási törvény 64., 78., 86-87. §-ához igazodik.
Másrészről iskolánk, mint külföldi német iskola elkötelezett a ZfA követelményeivel szemben is. Hat centrális tartalom köré épül a pedagógiai minőségirányítás.
Az MNÁMK-ban 1999 óta létezik a minőségirányítási csoport. A 2008/2009-es tanévben új, német tagokkal is bővült és azóta az iskolafejlesztési-folyamatot a ZfA minőségi keretei alapján koordinálja.
Az iskolafejlesztési munkát a „SEIS” valamint a „Peer-Review” eszközével – külső értékelés formái – támogatják. Kiegészítésként belső értékelést – különböző iskolai grémiumok megkérdezése – is alkalmaznak. A minőségirányítási munkacsoport a visszajelzések eredményét kiértékeli, majd a tantestületnek bemutatja. Az erősségeket kiemeljük, és megfogalmazzuk a fejlesztendő területeket. A fejlesztendő területekhez a minőségirányítási munkacsoport projektcsoportokat hoz létre, akik munkatervet dolgoznak ki, és határidőket adnak meg. A projekteket és az intézkedéseket az tantestületi értekezleten fogadják el. A minőségirányítási munkacsoportban minden munkaközösség képviselve van, így biztosítjuk, hogy a tervezett intézkedések minden munkaközösség munkatervébe bekerüljenek.
A munkaközösség értekezlete 2021 szeptemberében
Aktuális események:
BLI – Német tanfelügyeleti ellenőrzés
A tanulók önállóságának fejlesztése (kooperatív tanulási módszerek)
Projektnap
Aktuális oktatásfejlesztési terv