hude Magyarországi Német Általános Művelődési Központ - Ungarndeutsches Bildungszentrum +36 (06) 79 - 520 930 - OM azonosító: 027939
hude Magyarországi Német Általános Művelődési Központ - Ungarndeutsches Bildungszentrum +36 (06) 79 - 520 930 - OM azonosító: 027939

Természettudományos szárnypróbálgatásaink eredményei a tanévben

MNÁMK-UBZ > Általános Iskola > Természettudományos szárnypróbálgatásaink eredményei a tanévben

A 2020/2021. tanévben a digitális oktatással „fűszerezett” időszakban is mozgósítani lehetett diákjainkat a természettudományos tanulmányi versenyeken való részvételre, és szépen teljesítették is a változatos kihívásokat. Voltak többfordulós szaktárgyi versenyek, egyfordulós komplex projektverseny, kreativitásukat és tudásukat próbára téve sok tapasztalatot gyűjthettek mindegyik kategóriában.

Herman Ottó Kárpát-medencei Biológia Verseny

Három diákunk indult a többfordulós versenyen, ahol nemcsak a tantárgyi tudásukat kellett használniuk, hanem szakmai cikkeket is kellett olvasniuk, amelyekből az iskolai, a megyei és az országos döntőben is számot kellett adniuk. Az iskolai forduló még az előző tanévben zajlott, a megyei és országos fordulókat e tanév őszén szervezték meg.

Részletes eredmények:

Lenti Enid (8.A) – megyei 1., országos 12. helyezés

Hirmann Odett Judit (8.A) – megyei 5. helyezés

Prekop-Timár Anna (8.A) – megyei 6. helyezés

Hevesy György Kárpát-medencei Kémia Verseny

A Herman Versenyhez hasonlóan kémiából is háromfordulós versenyt hirdettek, és az iskolai forduló az előző, a megyei és országos döntő az idei tanévben zajlott. Két diákunk indult az évfolyamuknak megfelelő kategóriában, mindketten a megyei fordulóig jutottak, azonban ez is kiemelkedő eredménynek számít, hiszen nehezebb motiválni a fiatalokat ennek a szaktárgynak az esetében.

Majoros Máté (8.A) – megyei 3. helyezés

Kaczur Izabella (8.A) – megyei 7. helyezés

Fodor József Országos Biológia Verseny

A gimnáziumi korosztály számára hirdetett kétfordulós tanulmányi verseny online módon valósult meg a 2021. év elején. A nehézségét az adta, hogy teljes tanéves ismeretanyagot kellett elsajátítania a résztvevőknek, így önállóan, a digitális oktatás idején kellett készülniük a résztvevőknek. Intézményünket Krahulecz Viktória (10.B) képviselte a megmérettetésen, aki az országos mezőnyben a 102. helyen zárt. Eredményére és motiváltságára igazán büszkék lehetünk!

Id. Szántay Csaba Országos Általános Iskolai Kémiaverseny

A verseny különlegességét nemcsak az adta, hogy nem egyénileg, hanem csapatként nevezhettek a fiatalok, hanem a feladatok tekintetében is a kreativitásé volt a főszerep. Online formában három fordulóban kapták a feladatokat a 7-8. évfolyamosok. Az első fordulóban egy keresztrejtvény megoldásához kapcsolódóan kellett videót készíteniük, majd a második fordulóban színes, a kémia iránti érdeklődés felkeltését célzó feladatsor megoldásán dolgoztak. Az első két forduló eredményei alapján a legjobb 10 csapat kapott meghívást az országos döntőre.

Intézményünkből két csapat is szerepelt, mindkettő a hat évfolyamos középiskolai képzésben tanulók kategóriájában. A 8.A osztályos diákokból álló csak kevesebb, mint 2 ponttal maradt le az országos döntőről, de a 7.A osztályos diákok is szorosan a nyomukban jártak, tizedpontok döntöttek a helyezésekről. A verseny a tanév második félévében zajlott.

8.A osztályos csapat: Lenti Enid, Kaczur Izabella, Majoros Máté és Vida Gréta – országos 15. helyezés

7.A osztályos csapat: Bognár Bence, Markó Patrik, Tamaskó Simon, Vuity András – országos 42. helyezés

Szeresd a Földet! egyfordulós országos projektverseny

A levelezőverseny célja a diákok figyelmének a fenntartható fejlődés irányába fordítani. Személyes élmények és tapasztalatok segítségével készítette a versenyzőket arra, hogy ők maguk mit tehetnek -azért, hogy a földi élet az emberi léthez méltó módon fennmaradjon. A 7-12. évfolyamosok kategóriájában három csapat mérette meg magát, nagy örömünkre a felső tagozatról is volt résztvevő csapat, eredményeik bizonyosan motiválni fogják a fiatalabbakat a következő tanévekben.

Eredményeik:

Csicsa Bettina (10.C), Csicsa Jázmin (10.C) és Farkas Fióna Noa (10.C) csapata az országos mezőnyben a 2. legjobb teljesítmény nyújtotta, eredményükért ajándékcsomagot és oklevelet kapnak.

Reinhardt Melodi (8.C) és Trunk Anna (8.C) párosa a 4. helyen zárt az országos rangsorban, ami szintén kiemelkedő teljesítményt mutat, fiatal koruk ellenére remekül vették az akadályokat!

Bolvári Bianka (10.C) és Kelemen Kata (10.C) párosa a 7. helyezést szerezte meg, az ő teljesítményük is csak néhány ponttal maradt el a kiemelt helyezésektől.

Mindhárom csapatnak postai úton kellett a megoldásait beküldeni a változatos feladatokra, amint visszaérkeznek, digitalizálás után megjelenítjük őket honlapunkon is!

Ízelítő a munkáikból:

II. Bay Kutatóképző Verseny

Izgalmas és figyelemfelkeltő felhívással találkoztunk a tanév végén, amit 2. alkalommal hirdetett meg a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. A 7-12. osztályos diákoknak szóló verseny célja a tudomány és a kutatói pálya népszerűsítése a fiatalok körében. Intézményünkből a junior (7-9. évfolyam) kategóriában kezdte meg a kísérletes feladatokat két csapat, amellyel jogot szereztek arra, hogy részt vegyenek a verseny döntőjében, amit 2021. szeptember 4-én, a Kutatók Éjszakáján szerveznek meg online kvíz formájában.

A résztvevő csapatok:

9.A osztály: Andriott Gréta, Horváth Lilla, Horváth Viktória, Mihálovits Zsófia és Nuber Gréta

8.C osztály: Égi Barbara, Pausch Nikolett, Reinhardt Melodi és Trunk Anna

Bízunk benne, hogy az idei sikerek lendületet adnak intézményünkben is a természettudományokkal kapcsolatos megmérettetéseken való részvételre, és további fiatalokat tudunk motiválni képességeik kibontakoztatására!

Adorján Adrienn

tehetségfejlesztő pedagógus

További cikkek